|

آخرین وضعیت ساماندهی کارکنان دولت | خبر مهم برای کارکنان دولت

به گفته اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس، طرح ساماندهی بعد از خاتمه بررسی لایحه بودجه سال آینده، یکشنبه همین هفته به صحن علنی مجلس می‌آید؛ در حال حاضر مشمولان طرح در انتظار تعیین تکلیف این طرح و مشخص شدن وضعیت خود هستند.

آخرین وضعیت ساماندهی کارکنان دولت | خبر مهم برای کارکنان دولت
کد مطلب : 42460

خبرنگار:الهام کریمی

به گفته اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس، طرح ساماندهی بعد از خاتمه بررسی لایحه بودجه سال آینده، یکشنبه همین هفته به صحن علنی مجلس می‌آید؛ در حال حاضر مشمولان طرح در انتظار تعیین تکلیف این طرح و مشخص شدن وضعیت خود هستند.

محمدزاده، یک پرستار شرکتی، با بیان اینکه از سر و ته طرح ساماندهی به نام رفع ایراد و ابهام زده‌اند و آنچه در آخرین روزهای مجلس یازدهم قرار است به صحن بیاید، نسخه ابتر شده از طرح اولیه است؛ گفت: در این شرایط انتظار داریم نمایندگان مجلس به تفکیک و با دقت، نام نهادها و وزارتخانه‌های مشمول طرح و شرایط تبدیل وضعیت مشمولان را مشخص کنند.

به گفته وی، سوال ما این است که آیا پرستاران شرکتی در بیمارستان‌های کشور تبدیل وضعیت می‌شوند یا بازهم قرار است کنار گذاشته شوند.

این فعال صنفی پرستاران اضافه کرد: در روزهای اخیر بازهم رئیس سازمان امور استخدامی کشور با طرح ساماندهی و تبدیل وضعیت به بهانه ایجاد کسری بودجه مخالفت کرد؛ این در حالیست که واقعاً نمی‌دانیم آنچه در مجلس در دست بررسی و تصویب است، بازار کار کشور را با حذف پیمانکاران و واسطه‌ها ساماندهی می‌کند یا فقط یک رفع تکلیف از جانب نمایندگان در آخرین روزهای وکالت خود است.

پیش از این رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: طرح ساماندهی کارکنان دولت هفته آینده در صحن مجلس بررسی می شود.

ولی اسماعیلی،رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری برنا در مورد طرح ساماندهی کارکنان دولت،گفت: این طرح بنا بر صحبتی که با رئیس مجلس داشتیم اوایل هفته آینده در صحن مجلس مورد بررسی قرار می گیرد.

وی در پاسخ به این سوال که طبق آئین نامه داخلی، تا زمانی که بررسی بودجه در دستور کارمجلس باشد نمی تواند بررسی لایحه یا طرحی را آغاز کند،گفت: قبلا هم این اتفاق افتاده و در آئین نامه ذکر شده است که مجلس می تواند به طرحها و لوایحی که شورای نگهبان به آنها ایراد گرفته است ورود کند چراکه نیاز به اظهار نظر مخالفان و موافقان نیست.

اسماعیلی تصریح کرد: طبق این طرح کارکنان شرکتی به کارمعین تدبیل وضعیت می شوند

ولی اسماعیلی درباره روند بررسی لایحه ساماندهی استخدام کارکنان دولت در گفت‌وگو با میزان بیان داشت: طی هفته گذشته با حضور عضو شورای نگهبان جلسه‌ای در کمیسیون اجتماعی برگزار و ایرادات طرح برطرف شد و طبق قانون باید بارگزاری شود تا در دستور کار صحن قرار بگیرد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس بیان داشت: با توجه به جلسات متعدد مجلس برای بررسی بودجه ۱۴۰۳ و اصلاح برنامه هفتم توسعه تلاش می‌کنیم تا لایحه ساماندهی استخدام کارکنان دولت تا پایان سال و قبل از انتخابات تعیین تکلیف شود.

وی با اشاره به رفع برخی از ابهامات همچون جامعه آماری، میزان سابقه‌کاری، تعریف حجمی و غیر حجمی و نوع تبدیل قراردادها گفت: افرادی که نوع قرارداد آن‌ها مشمول ماده ۲۹ قانون مدیریت خدمات کشوری باشد در این ساماندهی گنجانده شده‌اند.

لایحه ساماندهی استخدام کارکنان دولت ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ در مجلس کلید خورد و با رفع ایرادات در شورای نگهبان همچنان در دستور کار مجلس و نهادهای ذیربط قرار دارد و تاکنون به نتیجه نرسیده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین