|

تسهیل دسترسی ایثارگران به خدمات بانک دی

مدیر عامل بانک دی از تسهیل دسترسی مشتریان و جامعه معزز ایثارگری به خدمات بانکی این بانک خبرداد.

تسهیل دسترسی ایثارگران به خدمات بانک دی
کد مطلب : 39443

علیرضا قیطاسی؛ مدیرعامل بانک دی به تشریح فعالیت‌ها و خدمات این بانک به جامعه ایثارگری پرداخت و گفت: از آنجایی که جامعه هدف بنیاد شهید حقوق خود را از بانک دی دریافت می‌کنند و تامین مالی این عزیزان از طریق این بانک راحت‌تر است، میان بانک دی و اداره کل تسهیلات رفاهی بنیاد شهید، تفاهم‌نامه‌ای به منظور ارائه تسهیلات منعقد شد.

بر این اساس سهمیه تسهیلات در ابتدای هر سال مشخص و به بنیاد شهید اعلام می‌شود که توزیع استانی این سهمیه توسط بنیاد شهید صورت می‌گیرد.

مدیرعامل بانک دی در ادامه گفت: برای ارائه این تسهیلات شرایط مناسبی در نظر گرفته شده تا متقاضیان بتوانند به آسانی به این تسهیلات دسترسی داشته باشند.

وی بیان کرد: از سال گذشته در بانک دی تفاهم نامه‌هایی با بنیاد شهید منعقد شد و از سویی دستورالعمل‌هایی برای ارائه خدمات به ایثارگران تهیه شد.

بر این اساس مقرر شد تا برای ایثارگران و جامعه هدف بنیاد که در سامانه «ایثار من» ثبت درخواست تسهیلات خرد می‌نمایند، ابتدا درخواست‌ها به تایید بنیاد شهید رسیده و پس از آن به بانک دی معرفی نامه بصورت سیستمی ارسال می‌شود و تکمیل پرونده توسط شعب این بانک انجام می‌گیرد.

مدیر عامل بانک دی همچنین گفت: اگر ایثارگران حقوق‌بگیر بانک دی باشند و یا اینکه حقوق خود را از سایر نهاد‌ها و وزارتخانه‌ها دریافت کنند درصورت ارائه گواهی کسر از حقوق از سازمان خود می‌تواند برای تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان بدون ضامن، تسهیلات دریافت کند.

به گفته مدیر عامل بانک دی هر یک از اعضای جامعه هدف اگر متقاضی دریافت تسهیلات با مبلغ بیشتر از ۱۰۰ میلیون تومان باشند، برای مازاد آن نیاز به معرفی ضامن دارند.

وی تاکید کرد: برای ضامن، شرایط اعتبار سنجی دریافت تسهیلات خرد که پیش از این اعلام شده اعمال خواهد شد.

قیطاسی گفت: باید توجه داشت که این بانک علاوه بر بنیاد شهید با مراکز دیگری نیز طرف قرارداد است. از آنجایی که بیش از ۶۵۰ هزار نفر از سهام‌داران این بانک ایثارگران هستند و بیش از ۴۰۰ هزار نفر از حقوق بگیران ما را جامعه هدف بنیاد شهید تشکیل می‌دهد، تفاهم‌نامه خاصی مابین بانک دی و بنیاد شهید برقرار شده تا تمامی افراد ثبت نام شده در سامانه «ایثار من» پس از معرفی و تایید از سوی بنیاد شهید بتوانند اقدام به تشکیل پرونده و دریافت تسهیلات کنند.

جامعه معزز ایثارگری دو برابر افراد عادی امکان دریافت تسهیلات ازدواج دارند

مدیرعامل بانک دی درباره میزان تسهیلات فرزندآوری و ازدواج جامعه معزز ایثارگران توضیح داد.

علیرضا قیطاسی، مدیر عامل بانک، خاطر نشان کرد: اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و فرزند آوری برای افرادی که از طریق سامانه بانک مرکزی درخواست خود را ثبت کرده باشند قابل پرداخت می‌باشد

به گفته قیطاسی شرایط دریافت وام قرض‌الحسنه ازدواج برای افراد عادی با ایثارگران متفاوت بوده به نحوی که ایثارگران دو برابر فرد عادی امکان دریافت تسهیلات در این حوزه را طبق قانون خواهند داشت.

در صورتی که سن زوجه از ۲۳ سال کمتر و زوج از ۲۵ کمتر باشد، سقف بیشتری از تسهیلات را طبق قانون بودجه ۱۴۰۲ دریافت خواهند کرد، دریافت این تسهیلات در تمام شعب بانک دی برای افرادی که از طریق سامانه اقدام کرده‌اند در صورت معرفی یک ضامن انجام خواهد شد.

قیطاسی با بیان اینکه روند ارائه تسهیلات فرزندآوری و ازدواج در بانک دی رضایت‌بخش است، افزود: بانک دی در چهارماه اول سال تمام سهمیه تسهیلات ازدواج باقی مانده از سال گذشته را مصرف و تمامی سهمیه خود را در خصوص ارائه این تسهیلات پرداخت کرده است. در هر کدام از شعب ما حداکثر یک یا دو نفر در صف انتظار به‌سر می‌برند و افرادی که برای دریافت تسهیلات در مرداد ماه نیز اقدام کرده بودند، سهمیه خود را دریافت کرده‌اند.

ارائه تسهیلات بانک دی برای اعزام ایثارگران به زیارت عتبات‌عالیات

مدیرعامل بانک دی از ارائه تسهیلات قرض الحسنه برای اعزام ایثارگران به زیارت عتبات‌عالیات خبر داد.

علیرضا قیطاسی با اشاره به ارائه تسهیلات عتبات عالیات از سوی بانک دی به جامعه ایثارگری عنوان کرد: از سال گذشته براساس رهنمود‌ها و تاکیدات معاون محترم رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بنا شد تا امکان اعزام عزیزان ایثارگری که به زیارت عتبات‌عالیات مشرف نشده‌اند، فراهم شود. در این راستا سازمان سیاحتی کوثر، برای این که این مسیر را هموار کند، نیاز است با ارگان‌های مختلفی مانند بانک، سازمان هواپیمایی و سازمان گردشگری و... تفاهم نامه‌هایی را تنظیم کند.

قیطاسی افزود: در این مورد تفاهم‌نامه‌ای با بانک دی برای تامین مالی مورد نیاز تنظیم شد تا تسهیلات قرض‌الحسنه به آن دسته از عزیزانی که از طرف سازمان سیاحتی کوثر معرفی می‌شوند، برای انجام سفر پرداخت شود. این امر از سال گذشته آغاز شده و تسهیلات به آن دسته از کسانی که تا کنون معرفی شده‌اند، پرداخت شده است.

تسهیل دسترسی مشتریان و جامعه معزز ایثارگری به خدمات بانکی

مدیرعامل بانک دی از اقدامات این بانک برای تسهیل دسترسی جامعه معزز ایثارگری به خدمات بانکی خبر داد.

مدیر عامل بانک دی با تاکید بر اینکه شبکه بانک دی در تمامی کشور به صورت یکسان عمل می‌کند، بیان کرد: افتتاح حساب و ارائه خدمات به صورت آنلاین به مشتریان این بانک اعم از جامعه هدف و سایر مشتریان، ارائه شده و امکان خدمات‌رسانی برای تمامی مشتریان در استان‌ها فراهم است.

به گفته وی جدا از ۹۱ شعبه‌ای که بانک دی در سراسر کشور دارد، در مراکز بنیاد شهید نیز در ۲۰۵ نقطه از کشور میز خدمت دایر شده است.

مدیرعامل بانک دی در ادامه افزود: در راستای ارائه خدمات بیشتر به مشتریان، با پست بانک ایران نیز تفاهم نامه‌ای منعقد کرده‌ایم که این تفاهم نامه از ابتدای مردادماه اجرایی شده است.

بر این اساس در تمامی شعب و باجه‌های پست بانک سراسر کشور که بیشتر از ۶۰۰۰ نقطه تماس است، امکان ارائه خدمات بانک دی فراهم شده است.

وی در پایان بیان کرد: بانک دی برای ارائه سرویس، نزدیک به ۸۰۰۰ دستگاه خودپرداز به صورت مالکیتی و مشارکتی در سطح کشور دارد تا از این طریق نقاط تماس خدمات خود را با جامعه هدف گسترده‌تر کند. با تمام این اوصاف اگر عزیز ایثارگری در هر نقطه از کشور، برای دریافت تسهیلات با مشکل مواجه شد، با مراجعه به سامانه رسیدگی به شکایات، ثبت شکایت کرده و مطمئن باشد که از طریق کارشناسان ما در مدت زمان ۲۴ ساعت به شکایتش رسیدگی خواهد شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین