|

اتاق فرار چیست؟ با یکی از جذاب ترین سرگرمی های ایران آشنا شوید

اتاق فرار چیست؟ چگونه می توان بهترین اتاق فرار را پیدا کرد؟

اتاق فرار چیست؟ با یکی از جذاب ترین سرگرمی های ایران آشنا شوید
کد مطلب : 44962

 برای کسب تجربیات و لذت های جدید، آشنایی با تعریف قوانین و ساختار این بازی مهم است. در واقع از بازی های گروهی و تعاملی جدید با القای حس ترس، هیجان و کنترل احساسات به همراه تفکر و حل معماهای سخت به اسکیپ روم یا اتاق فرار می توان اشاره کرد.

این بازی و سرگرمی در بین جوانان و نوجوانان ایرانی محبوبیت زیادی داشته و در لوکیشن و شهرهای مختلف نیز با برگزاری و فراهم کردن فضاهای خاص بر افزایش طرفداران آن افزوده‌اند. بر این اساس برای اینکه با یکی از جذاب ترین سرگرمی های ایران آشنا شوید در ادامه به این مفهوم که اتاق فرار چیست و چه بخش یا سناریوهایی دارد پرداخته می‌شود.

اتاق فرار یا اسکیپ روم چیست؟

اسکیپ روم یا در اصطلاح اتاق فرار با الهام از بازی های کامپیوتری امروزه تبدیل به یک بازی سرگرم کننده و پرطرفدار در بین ایرانیان شده است.

این بازی گروهی و فیزیکی دارای یک داستان منحصر به فرد بوده و در یک بازه زمانی مشخص به پلیرها که تعداد آن ها معمولاً بین ۴ تا ۱۰ نفر متغیر بوده، فرصت حل معماها و چالش ها و فرار از اتاق را با باز کردن قفل ها می دهد.

اتاق فرارها دارای سناریو و تم منحصر به فرد اما ژاترهای متنوع و باب سلیقه بازیکنان مختلف از جمله ژانر ترسناک و وحشت یا دلهره آور، طنز و معمایی، تعاملی و فانتزی، درام و دیگر موارد است.

اولین طراحان اسکیپ روم ها از آسیای شرقی و اولین اتاق فرار متعلق به سال ۲۰۰۷ در کیوتو ژاپن برای یک‌ گروه ۶ نفره بود. در ایران نیز اولین اتاق فرار در خرداد سال ۹۵ و شهر تهران برگزار شد. برای موفقیت و برنده شدن با خروج از اتاق های فرار به هوش، توانایی ذهنی و همکاری اعضای گروه نیاز است.

شرایط سنی اتاق فرار

پس از یک بار امتحان کردن و شرکت در یک اتاق فرار می خواهید بیشتر با یکی از جذاب ترین سرگرمی های ایران آشنا شوید.

اتاق فرار یک بازی گروهی با تنوع بالای سناریو و ژانر داستان بوده و برای برخی از آیتم ها و ژانرها محدودیت سنی ۱۶ و ۱۸ سال وجود دارد. در سناریوهای ترسناک این بازی هرگز به افراد مریض و دارای بیماری قلبی یا نوجوانان زیر شانزده سال بازی اتاق فرار پیشنهاد نمی شود.

تعداد افراد لازم برای بازی اتاق فرار

هر اسکیپ روم اگر چه گروهی بوده اما حداقل ۴ و حداکثر ۱۰ نفر ظرفیت دارد. اگر چه سناریو نیز بر تعداد افراد لازم برای بازی تاثیر داشته اما معمولا گروه های ۴ تا ۶ نفره برای انجام بازی دور هم‌جمع و از لحظات مهیج و فوق العاده اتاق روم نهایت لذت را خواهند برد.

سناریوهای اتاق فرار چیست؟

سناریو اتاق فرار همان داستان بازی بوده که کلیت آن به ذهن طراحان و اجرای آن بر عهده پلیرهای بازی است. هر سناریو تم و داستانی جداگانه بوده و علاوه بر سناریوهای جنایی و پلیسی، سناریو وحشت، هیجان، رازآلو و معمایی و دیگر نوارد نیز طبق خواسته و سلیقه افراد مختلف وجود دارد. اتاق فرارهای دارای سناریو جدید، جذاب و غیر تکراری همواره با استقبال بیشتری همراه خواهند بود.

ژانرهای اتاق فرار چیست؟

بازی اتاق فرار همانطور که گفته شد عامه پسند و پاسخگوی به همه سلایق و روحیه افراد است. زیرا تنوع ژانر آن بالا بوده و در بهترین اتاق فرارهای تهران می توان در ژانر ترسناک و وحشت، درام و جنایی، طنز و معمایی، سیاسی و جنگی، تاریخی، فانتزی، وهم آور، اکشن و حماسی و دیگر موارد شرکت کرد‌. هر ژانر دارای کاراکتر و شخصیت های مختلف بوده‌ که بازیکنان وظایف و قفل های درب اتاق را با کمک ژانر و سناریو خود برطرف خواهند کرد.

مدت زمان اتاق فرار

تا اینجا با اینکه اتاق فرار چیست و چندین بخش آن آشنا شدید. اینکه اسکیپ روم چیه و کسب اطلاعات از این بازی تعاملی و پر هیجان به بهتر شدن کیفیت آن ها با افزایش طرفداران این بازی نیز کمک خواهد کرد. هر سبک و داستان یا سطح بازی اتاق فرار نیز مدت زمان و تایم متفاوتی دارد که این بازه زمانی از ۶۰ دقیقه تا ۱۴۰ یا بیشتر متغیر است.

گروه اجرایی اتاق فرار چیست؟

کنترل نور و موسیقی، راهنما و هدایت بازیکنان و ایجاد چالش های جدید در اتاق فرار بر عهده گرداننده و گروه اجرایی پشت صحنه است. گروه اجرایی حتی با ایجاد نقش و کاراکتر جدید به باور پذیری و طبیعی بودن اتاق فرارهای مختلف نیز کمک خواهند کرد. این گروه به کمک میکروفن و دوربین به همه بازیکنان راهنمایی خواهند کرد.

نحوه شرکت در اتاق فرار

اتاق فرار در اکثر شهرهای ایران وجود دارد اما برای بازی در اسکیپ‌روم های مختلف باید از قبل اطلاعات و ثبت نام و رزرو نوبت افراد انجام شود. با کمک وب سایت های مختلف معتبر مانند تایم فور فان می توان در همه شهرها اطلاعات لازم از اتاق روم های در حال برگزاری را کسب و بعد از ثبت نام و رزرو برای شرکت در اسکیپ روم دلخواه و با ژانر، مدت، سبک و دیگر جزئیات مورد نظر اقدام کرد.

مشخصات بهترین اتاق فرار

داستان جذاب و مهیج، غیر تکراری و جدید، ایجاد فضاهای واقعی و یا نزدیک به واقعیت، تنوع کاراکتر و مدت زمان مناسب بازی اتاق فرار از جمله مشخصات بهترین اسکیپ روم ها است. همچنین تنوع ژانر و کاراکتر، تنوع درجه سختی، امتیازات و رضایت بالای دیگر پلیرهای بازی، معما و چالش جذاب، محدودیت کمتر و قیمت مناسب از دیگر مزایا و ویژگی های بهترین اتاق فرارها خواهد بود.

قوانین و نکات مهم بازی اتاق فرار چیست؟

توجه به زمان و تعداد بازیکن لازم برای هر سانس اتاق فرار الزامی است. علاوه بر این بازی به تجربه و تسلط کامل بازیکنان نیاز نداشته و باید هم تیمی خوبی را برای برد و موفقیت در این بازی انتخاب کرد. این بازی برای حل معماها به جستجو و تعامل و مشارکت بالا، تقسیم کار و صرفه‌جویی در زمان نیاز دارد. آزمایش راهکارهای مختلف با توجه به قوانین بازی اتاق فرار نیز مهم است.

قیمت اتاق فرار

به عنوان بازیکن مبتدی و علاقه‌مند اکنون می دانید که اتاق فرار چیست و چگونه باید در آن شرکت کرد اما سطح قیمت و هزینه این بازی چگونه است؟ که در واقع نوع لوکیشن، مدت زمان اتاق فرار، سطح پلاتینیوم، برنز، نقره، طلا یا الماس، سناریو، ژانر و دیگر عوامل بر این قیمت موثر است. بنابراین برای آگاهی از میزان قیمت هر اتاق فرار منحصر به فرد در تهران، کرج و دیگر شهرها به سایت برگزارکننده می توان مراجعه کرد.

جمع بندی

اتاق فرار یک بازی تیمی و تفریحی با چالش و ساختای فیزیکی یا سناریوهای جذاب و مفرح است. این بازی امروزه نقل محافل و از تفریحات پرطرفدار و محبوب در تمام شهرهای ایران و برای همه جوانان جویا و عاشق هیجان و ترس است.

اتاق فرار ژانرهای مختلف ترسناک و غیر ترسناک داشته و بر حسب هر سلیقه و سبک دلخواه می توان سناریو محبوب گروه خود را انتخاب کرد. در سایت های معتبر نیز امکان رزرو نوبت و کسب اطلاعات بیشتر از اتاق فرارهای در حال برگزاری وجود دارد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین