چرا بریتانیاییها تا این اندازه به نوشیدن چای علاقه دارند؟
بریتانیاییها سالانه بیش از ۶۰ میلیارد فنجان چای مینوشند.
به گزارش گروه وبگردی تراز اقتصاد ، چه با شیر باشد و چه با شکر یا لیمو یا به تنهایی، واضح است که بریتانیاییها به شدت عاشق بو و طعم چای هستند. چیزی در مورد مزه خاص چای وجود دارد که باعث میشود بریتانیاییها تا به این حد عاشق چای باشند به طوری که بریتانیاییها سالانه بیش از ۶۰ میلیارد فنجان چای مینوشند. این به معنای این است که هر مرد، زن یا بچه در بریتانیا سالانه به طور متوسط ۹۰۰ فنجان چای مینوشد. یک کلاه لبه دار، یک لهجه غلیظ و یک فنجان چای تصویر کلیشهای از یک بریتانیایی اصیل است.
چیزی در مورد مزه خاص چای وجود دارد که باعث شده است بریتانیاییها تا به این حد عاشق این نوشیدنی شوند و سالانه بیش از ۶۰ میلیارد فنجان چای بنوشند.
اگر چه همه فکر میکنیم که باید از چینیها به خاطر چای متشکر باشیم، اما در واقع یک زن پرتغالی به نام کاترین اهل براگانزا بود که این نوشیدنی را در انگلستان مشهور کرد. در سال ۱۶۶۲، کاترین که دختر شاه جان چهارم پرتغال بود با چارلز دوم پادشاه بریتانیا ازدواج کرد. کاترین بیشتر به خاطر ارتباطاتش با بندرهای کلیدی تانگیرس و بمبئی پدرش به ازدواج با پادشاه بریتانیا درآمد. علاوه بر این بندرها، جهیزیه کاترین شامل چندین قلم از متعلقات خاندانهای مشهور پرتغالی مانند برگ چای بود.. پرتغال بر خلاف بریتانیا، دارای مسیر ارتباطی مستقیم با چین از طریق ماکائو بود و به همین دلیل براحتی میتوانستند برگ چای را وارد کنند. اما این بدان معنا نبود که تا آن زمان کسی در بریتانیا چای نمیخورد بلکه به اندازه امروز پرطرفدار نبود.
چیزی در مورد مزه خاص چای وجود دارد که باعث شده بریتانیاییها تا به این حد عاشق این نوشیدنی بوده و سالانه بیش از ۶۰ میلیارد فنجان چای بنوشند.
بارگاه پادشاه خیلی زود این نوشیدنی را به عنوان نوشیدنی زمان استراحت انتخاب کرده و دیگر اعضای خاندانهای مشهور نیز رویکردی مشابه را در پیش گرفتند. اما در آن زمان نه تنها چای بسیار گرانقیمت بود، بلکه بر اساس سنت چینیها تنها در فنجانهای چینی سرو میشود و پرتغال نیز یکی از معدود مسیرهای انتقال ظروف چینی از چین به اروپا بود. یک سال بعد از رسیدن کاترین به بریتانیا، ادموند والر، شاعر مشهور انگلیسی به مناسبت جشن تولد او شعری سرود که در آن شکوه و جذابیت ملکه در حال نوشیدن چای به تصویر کشیده میشد. کمپانی هند شرقی نیز واردات چای را به شدت افزایش داده و بدین ترتیب قیمت آن رو به کاهش گذاشت، به طوری که جمعیت بیشتری از کشور میتوانست چای خریده و بنوشد.
چیزی در مورد مزه خاص چای وجود دارد که باعث شده بریتانیاییها تا به این حد عاشق این نوشیدنی بوده و سالانه بیش از ۶۰ میلیارد فنجان چای بنوشند.
مدتی زمان برد، اما در نهایت این نوشیدنی گیاهی به نوشیدنی محبوب تمام بریتانیاییها تبدیل شد. بریتانیاییها بر این باورند که هر چه چای نوشیدنی ضعیفتر شود افراد به یک طبقه اجتماعی بالاتر تعلق خواهند داشت. کیت فاکس، مردم شناس بریتانیایی در این باره میگوید: ریختن شکر در چای بدون شک نشان دهنده تعلق به یک طبقه اجتماعی پایینتر است. حتی یک قاشق نیز شک برانگیز است. بیش از یک قاشق و در بهترین حالت متعلق به طبقه متوسط رو به پایین خواهید بود، اما اگر بیشتر از دو قاشق باشد بدون شک به طبقه کارگر متعلق خواهید بود.
منبع: روزیاتو
انتهای پیام/