|

یارانه

یارانه تشویقی برای کدام خانوارها واریز می شود | واریز یارانه ۲۲۰ هزارتومانی و یارانه نقدی بهمن

دولت خبر از پرداخت یارانه نقدی و تشویقی داد.

یارانه تشویقی برای کدام خانوارها واریز می شود | واریز یارانه ۲۲۰ هزارتومانی و یارانه نقدی بهمن
کد مطلب : 42726

خبرنگار: علی طاهری

با شیوه دریافت یارانه جدید آشنا شوید

به عبارت دیگر یارانه تشویقی خانوار دهک یک تا هفت، از ۱۲۰ هزار تومان به ۲۲۰ هزار تومان افزایش پیدا کرده است. افزایش ۴۵ درصدی یارانه تشویقی فعلا در بازه زمانی ۱۷ بهمن تا ۱۷ اردیبهشت انجام می‌شود و در حقیقت نوعی هدیه از سوی دولت به مناسبت دهه فجر به‌حساب می‌آید.

یارانه تشویقی شامل حال خانوار حاضر در دهک یک تا هفت درآمدی می‌شود. تعداد این افراد تقریبا ۶۰ میلیون نفر برآورد شده است. اگر جمعیت ایران را ۸۰ میلیون نفر درنظر بگیریم، نزدیک ۷۵ درصد جمعیت کشور، می‌توانند از یارانه تشویقی استفاده کنند.

یارانه تشویقی پیش از این ۱۲۰ هزار تومان بود که به‌شرط استفاده از کالابرگ در قالب اعتبار به مشمولان یارانه نقدی برمی‌گشت، اما از روز سه‌شنبه ۱۷ بهمن، رقم یارانه تشویقی از ۱۲۰ هزار تومان به ۲۲۰ هزار تومان افزایش پیدا می‌کند و ضمنا شرط استفاده از کالابرگ برداشته می‌شود هرچند یارانه تشویقی هنوز اعتباری است غیرقابل برداشت و با آن باید یکی از اقلام خوراکی مشخص شده را خریداری کرد.

یارانه تشویقی، خردادماه ۱۴۰۲ به ادبیات اقتصادی و اجتماعی ایران اضافه شد. همزمان با رونمایی از طرح کالابرگ برای سه دهک اول، شامل خانواده‌های زیر پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی، اعلام شد به‌منظور ایجاد انگیزه نزد مشمولان دریافت یارانه، سرپرستان خانوار در صورت خودداری از برداشت نقدی مبلغ یارانه و اختصاص مبلغ آن به خرید اقلام خوراکی حاضر در سبد کالای ضروری، اعتباری مضاعف به‌نام یارانه تشویقی دریافت می‌کنند.

کالابرگ به‌شکل اختیاری قابل استفاده است و سرپرستان خانوار در صورت تمایل می‌توانند همچنان رقم یارانه نقدی را از عابربانک دریافت کنند.

یارانه تشویقی به مرور برای سایر خانوار حاضر در دهک‌های درآمدی چهار، پنج، شش و هفت درنظر گرفته شد. تا بتوانند با استفاده از کالابرگ ۱۱ قلم کالای اساسی شامل برنج، حبوبات، شیر کم‌چرب، پنیر، ماست کم‌چرب، مرغ، تخم‌مرغ، روغن مایع، ماکارونی و قند و شکر را خریداری کنند.

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین