|

یارانه نقدی | کالابرگ الکترونیک

یارانه نقدی جدید برای این خانوارها | یارانه نقدی جدید برای سرپرستان کی واریز میشود؟

معاون رفاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برنامه‌ای برای حذف دهک‌ها در دولت وجود ندارد و همه کسانی که یارانه می‌گیرند، همچنان مشمول دریافت یارانه اند اما به زودی تغییراتی در دهک‌ بندی خانوارها انجام می‌شود.

یارانه نقدی جدید برای این خانوارها | یارانه نقدی جدید برای سرپرستان کی واریز میشود؟
کد مطلب : 40190

معاون رفاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برنامه‌ای برای حذف دهک‌ها در دولت وجود ندارد و همه کسانی که یارانه می‌گیرند، همچنان مشمول دریافت یارانه اند اما به زودی تغییراتی در دهک‌ بندی خانوارها انجام می‌شود.

به نقل از تسنیم، معاون رفاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اطلاعات ۸۵ میلیون و ۶۰۰ هزار ایرانی بر اساس کد ملی بر روی پایگاه رفاه ایرانیان مستقر است و بر اساس این اطلاعات وسع سنجی انجام می‌شود.

عسگریان با بیان اینکه برنامه‌ای برای حذف یارانه بگیران وجود ندارد، افزود: این سامانه در حال به روز رسانی است و به زودی تغییراتی در دهک‌ بندی خانوارها انجام می‌شود.

عسگریان افزود: اطلاعات سامانه به روز شده و به زودی با اعمال اطلاعات در داخل دهک‌ها جابجایی صورت می‌گیرد.

وی افزود: هم اکنون ۷۹ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر یارانه می‌گیرند و همین تعداد بدون تغییر حفظ می‌شود، اما دهک‌ها تغییر خواهد یافت. وی تاکید کرد: این پایگاه از مهم‌ترین پنجره‌های اطلاعاتی کشور محسوب می‌شود و بسیاری از سیاست‌های کلی دستگاه‌های مختلف از طریق این اطلاعات تدوین خواهد شد.

معاون رفاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: هم اکنون این پایگاه در طرح کالابرگ و تعیین افراد مشمول و همچنین در تعیین افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد و بهزیستی نقشی تعیین کننده دارد.

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسن تیزمغز، مشاور وزیر راه و شهرسازی در نشست تخصصی مدیریت زنجیره تامین مصالح از معدن تا ساخت گفت: ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی اگرچه کار دشواری است اما امکانپذیر است. بخشی از ساخت و سازها آغاز شده و نیازمند آن هستیم تا با همراهی تشکل‌ها و بخش‌های خصوصی، ساخت مسکن با قیمت مناسب‌تر و سرعت بیشتر تداوم یابد.

مشاور وزیر راه و شهرسازی گفت: باید از حضور تشکل‌ها و نظرات کارشناسی در ساخت مسکن حمایت کرد . در حال حاضر مصالح ساختمانی قیمت بالایی دارد و کاهش قیمت مصالح ساختمانی برنامه‌ای است که به زودی اجرایی خواهد شد.

تیزمغز توضیح داد: مشکل فعلی در ساخت مسکن، قیمت بالای مصالح و بالا بودن سود تسهیلات است که باید تلاش کنیم تا این بخش تعدیلی و کاهشی باشد.

او گفت: باید یارانه به سازندگان طرح نهضت ملی مسکن پرداخت کرد باید تلاش کنیم واحدهای نهضت ملی مسکن با قیمت‌های پایین احداث شود و در اختیار متقاضیان قرار بگیرد.

مشاور وزیر راه و شهرسازی گفت: در گفتگو با پیمانکاران داخلی و خارجی توافق‌هایی برای ساخت مسکن ارائه شده که بخشی از این پیشنهادها ساخت یک متر مربع واحد مسکونی با قیمت ۲۰۰ دلار است.

او گفت: هم‌اکنون بخشی از پیمانکاران آمادگی دارند با تکنولوژی روز و با استفاده از نیروی کار ایرانی و مصالح ایرانی، ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن را انجام دهند.

تیزمغز افزود: باید سیمان و فولاد از بورس کالا خارج شود تا قیمت ساخت نهضت ملی مسکن کاهشی شود.

وی گفت: توافقات خوبی با سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای ساخت مسکن انجام شده است، معتقدم اگر ساخت مسکن به پیمانکاران سپرده شود، روند قیمت مسکن کاهشی خواهد شد.

یارانه جدید نوزاد چیست؟

یارانه نوزاد همان یارانه است که برای نوزاد تازه متولد شده واریز می‌شود. این یارانه می‌تواند مالی یا غیرمالی باشد. اکنون، تنها یارانه در ایران همان یارانه ۳۰۰ یا ۴۰۰ هزار تومانی است که برای نوزاد تازه متولد شده واریز می‌شود تا والدین را کمک کند.

نکته‌ی حائز اهمیت در مورد یارانه در ایران این است که همه مشمول دریافت آن نیستند؛ بلکه، تنها قشر متوسط و ضعیف جامعه مشمول دریافت آن هستند. حتما می‌پرسید که چگونه قشر متوسط و ضعیف جامعه به خصوص نوزاد تازه متولد شده برای دریافت یارانه شناسایی می‌شود؟

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی وظیفه‌ی دهک‌بندی جامعه طبق معیارهای متفاوت را دارد تا قشر متوسط و ضعیف جامعه را برای دریافت یارانه شناسایی کند. این دهک‌بندی شامل ۱۰ دهک است. دهک ۱ تا ۳ ضعیف و دهک ۴ تا ۱۰ متوسط نامیده شده‌اند.

اگر خانواده‌ای در دسته‌ی دهک ضعیف یا در دسته‌ی دهک متوسط باشد، نوزاد تازه متولد شده آنها نیز در دسته‌ی مشابه قرار می‌گیرد؛ بنابراین، یارانه نوزاد مشابه با یارانه خانواده‌اش است. اگر خانواده‌ای قشر ضعیف ۱ تا ۳ باشد، نوزاد آنها مانند اعضای خانواده یارانه ۴۰۰ هزارتومانی دریافت می‌کند؛ همچنین، اگر خانواده‌ای قشر متوسط ۴ تا ۱۰ باید، نوزاد آنها مانند اعضای خانواده یارانه ۳۰۰ هزارتومانی دریافت می‌کند.

نکته: اگر خانواده‌ای مشمول دریافت یارانه نباشد، نوزاد تازه متولد شده آنها نیز مشمول دریافت یارانه نخواهد بود؛ البته، اعتراض به قطع یارانه برای بررسی مجدد دهک‌بندی خانواده امکان‌پذیر است.

مراحل ثبت نام یارانه نوزاد

اگر نوزادی به جمع خانواده‌تان اضافه شده است، احتمالاً برایتان سوال است که چگونه ثبت نام نوزاد برای یارانه را انجام دهید؟ ابتدا باید مشخص کنید که خودتان به عنوان خانواده نوزاد تازه تولد شده مشمول واریز یارانه هستید یا خیر؟

ثبت نام یارانه نوزاد با والدینی که یارانه می‌گیرند.

اگر خانواده نوزاد یارانه بگیرند، مراحل ثبت نام یارانه نوزاد ساده است؛ کافیست، شناسنامه نوزاد را دریافت کنند! هر ماه اطلاعات هویتی نوزاد تازه متولد شده از سازمان ثبت احوال به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام می‌شود؛ سپس، یارانه نوزاد تازه متولد شده به صورت خودکار به حساب سرپرست واریز می‌شود.

نکته: ثبت نام یارانه نوزاد با والدینی که یارانه می‌گیرند، نیاز به هیچ اقدامی به غیر از دریافت شناسنامه ندارد.

ثبت نام یارانه نوزاد با والدینی که یارانه نمی‌گیرند.

اگر خانواده نوزاد یارانه نگیرند، مراحل ثبت نام یارانه نوزاد پیچیده است؛ چون، ابتدا باید خانواده نوزاد برای تعیین و تکلیف یارانه اقدام کنند. در ادامه، طریقه درخواست یارانه برای جاماندگان آورده شده است:

شما باید وارد سایت www.my.gov.ir شوید.

تلفن همراه و کد امنیتی را به دقت وارد کنید.

کد ارسال شده ۵ رقمی به تلفن همراه را وارد کنید.

کد پستی خود را تأیید کنید تا وارد صفحه اصلی شوید.

گزینه ثبت نام یارانه را برگزینید؛ سپس، کد ملی سرپرست را وارد کنید.

نکته: شما می‌توانید درخواست دریافت یارانه نوزاد را به صورت غیرحضوری در www.refahi.ir ثبت کنید یا درخواست دریافت یارانه نوزاد را به صورت حضوری در پلیس +۱۰ ثبت کنید.

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین