|

تعبیر خواب

تعبیر خواب دریا چیست؟ | دریا در خواب چه تعبیری دارد؟

تعبیر خواب دریا از نظر معبران مختلف را در زیر می خوانید.

تعبیر خواب دریا چیست؟ | دریا در خواب چه تعبیری دارد؟
کد مطلب : 41669

خبرنگار: علی طاهری

تعبیر خواب دریا از نظر معبران مختلف را در زیر می خوانید.

تعبیر خواب دریا بر اساس نظر معبر 

از نظر یوسف نبی

از نظر یوسف پیامبر دیدن آب دریا در عالم رویا، نشانه‌ای از فزونی و فراخی رزق و روزی شماست.

اگر در عالم رویا دیدید که از آب گوارای دریا می خوردید، تعبیرش این است که به همان اندازه که از آب دریا می نوشیدید، از جانب یک شخص صاحب مقام و قدرت به اموال و ثروت خواهید رسید.

اگر دیدید که تمام آب دریا را نوشیدید، این خواب خیلی خوب است. شما در آینده می توانید آن قدر به قدرت و عظمت برسید که کنترل همه جهان را در دست بگیرید.

برخی از تعبیرگران نوشته اند که آب دریا در خواب دیدن، به همان مقداری که میل شود، برای شخص بزرگی و اموال به همراه دارد، چرا که این آب زلال و گواراست.

از نظر ابراهیم کرمانی

اگر در عالم رویا دیدید که بین آب‌های دریا بودید، تعبیرش این است که شخصی صاحب مقام و بلند مرتبه مثل یک حاکم شما را به خدمت و زیر دستی خود خواهند خواند. به تعبیر دیگر امکان دارد که شما از مردی بسیار دانا و و صاحب علم، اطاعت و فرمانبرداری کنید، به بیانی مطیع و طرفدار او خواهید شد.

اگر دیدید که در میان دریا بودید و از شدت تعجب و ترس خشک تان زده بود و ساکن ایستاده بودید، تعبیرش این است که خطری شما را تهدید می کند.

اگر دیدید که از دریا خارج شدید، تعبیرش این است که از غم،دوری، رنج و عذاب فاصله خواهید گرفت.

اگر در عالم رویا دیدید که از آب دریا می نوشید و این آب بسیار سرد بود، این رویا نشان می دهد که شما از دانش و علم خود به نحو احسن استفاده می کنید. در صورتی که شما یک عالم و یا دانشمند باشید یا در زندگی واقعی از علم بالایی برخوردار باشید، این خواب نشان می دهد که علم و آگاهی شما پایان می یابد و از به دست آوردن علم دست خواهید کشید، همانطور که در قرآن کریم آمده: قُل لَّوْ کَانَ الْبَحْرُ مِدَادًا لِّکَلِمَاتِ رَبِّی لَنَفِدَ الْبَحْرُ قَبْلَ اَن تَنفَدَ کَلِمَاتُ رَبِّی… _ بگو اگر دریا مرکب کلمات پروردگار من باشد پیش از آنکه کلمات پروردگارم تمامی گیرد دریا تمامی پذیرد… (کهف-۱۰۹).

اگر شما در زندگی حقیقی جزو طبقه مردم عام می باشید، این خواب نشان می‌دهد که از جانب یک فرد صاحب مقام و قدرت شما در امان خواهید بود و او از شما حمایت و پشتیبانی خواهد کرد. به تعبیر دیگر احتمال این است که شما تصمیم بگیرید به دنبال تحصیل علم و دانش بروید.

اگر در خواب دیدید که از آب دریا می نوشیدید و این آب بسیار گرم و داغ بود، تعبیر این خواب نشان می‌دهد که شما مرتکب گناه و معصیت خواهید شد و به طور کلی تفسیر چنین خوابی بسیار بد و ناخوشایند خواهد بود، همانطور که در قرآن کریم آمده: … وَسُقُوا مَاء حَمِیمًا فَقَطَّعَ اَمْعَاءهُمْ _ … آبی جوشیده می‌نوشند که اندرونشان را پاره‌پاره می‌کند (محمد-۱۵).

اگر در عالم رویا دید که آب دریا حالت لجن و گنداب بود، تعبیرش این است که شما با کسی و یا نسبت به چیزی نفرت و دشمنی پیدا می کنید و از این بابت بسیار هراسان و آشفته خواهید شد. اینطور که خواب شما نشان می دهد این دشمن بسیار خطرناک و قوی است، همانطور که در قرآن کریم آمده: یَتَجَرَّعُهُ وَلاَ یَکَادُ یُسِیغُهُ… _ به زحمت، جرعه‌جرعه آن را سر می‌کشد ولی هرگز به میل خود حاضر نیست آن را بیاشامد… (ابراهیم-۱۷).

از نظر محمد ابن سیرین

از نظر محمد ابن سیرین اگر در خواب دیدید که از آب گوارا و پاک دریا می نوشیدید، این خواب نشان می دهد که از کسی که از جایگاه والایی در جامعه برخوردار است، به ثروت و دارایی خواهید رسید.

اگر دیدید که بر روی آب دریا و یا رودخانه در حال راه رفتن بودید، این خواب نشان می دهد که شما فردی هستید با ایمان قوی و محکم و همچنین اعتقادات پاک و نیت خالصی دارید. شاید یکی از بندگان مقرب درگاه خداوند باشید.

اگر در عالم رویا دیدید که با آب رودخانه و یا دریا در حال غسل کردن بودید، این خواب نشانه خوبی است. علاوه بر این که به لحاظ رفتاری و اخلاقی، فردی مومن و صالح می باشید، از غم و اندوه و دلسردی نیز فاصله خواهید گرفت. همچنین این خواب نشان می دهد که اگر بیمار هستید و یا کسالتی دارید، به زودی شفا و بهبودی دارید. اگر قرض دارید و یا بدهکار هستید، به لطف خداوند و تلاش خودتان همه این بدهکاری ها پرداخت خواهد شد. اگر در بند و یا حبس هستید، آزاد و رها خواهید شد.

از نظر جابر مغربی

از نظر جابر مغربی اگر در خواب دیدید که به داخل آب دریا می‌رفتید، تعبیر این خواب این است که تمام عبادات و طاعات شما قبول درگاه حق خواهد بود.

اگر در عالم رویا دیدید که آب دریا بسیار زیاد شده بود، تعبیرش این است که قدرو و نیروی یک شخص بلند مرتبه و یا حاکم شما بسیار زیاد خواهد شد و روز به روز بر تعداد آنها افزوده می شود.

اگر بالعکس دیدید که آب دریا کم شده بود و پایین آمده بود، تعبیرش نیز برعکس خواهد بود. نشان می‌دهد که قدرت و نیروی این شخص رو به سقوط و زوال خواهد رفت و به مرز نابودی و هلاکت کشیده می شود.

اگر در عالم رویا دیدید، که مقداری از آب دریا را نوشید اما برای شما هیچ فرقی نداشت، تعبیرش این است که امکان دارد یک دانشمند، یک عالم، و یا یک حاکم و فرد قدرتمندی نابود و هلاک شود. اگر شما خودتان یکی از این ویژگی ها را دارید پس تعبیرش نیز برای شماست.

اگر در عالم رویا دیدید که آب رودخانه ها و دریاها همه یک جا جمع می شدند، تعبیرش این است که حاکم سرزمین شما اموال و دارایی خودش را یک جا جمع خواهد کرد.

اگر دیدید که از آب دریا ها موج بلند می شد و تمام آسمان را ابرهای سیاه فرا گرفته بود، تعبیر این خواب نشان می‌دهد که مردم این سرزمین غرق در گناه و معصیت شده اند، همانطور که در قرآن کریم آمده: … مَوْجٌ مِّن فَوْقِهِ مَوْجٌ مِّن فَوْقِهِ سَحَابٌ… _ … (یا چون ظلماتی است به دریایی ژرف که) موجی آن را گرفته و بالای آن موجی دیگر و بالاتر از آن ابری قرار دارد… (نور-۴۰).

اگر در خواب دیدید که دریا طوفانی و پر از موج بود و یا از در حال شکار ماهی و صید از دریا بودید، تعبیرش این است که به اندازه و میزان آن موج ها و یا شکارتان روزی و رزق حلال به دست خواهید آورد و زندگی بر شما و همسرتان بسیار آسوده و راحت خواهد شد، همانطور که در قرآن کریم آمده: اُحِلَّ لَکُمْ صَیْدُ الْبَحْرِ وَطَعَامُهُ مَتَاعًا لَّکُمْ… _ حلال شده است برای شما شکار دریایی… (مائده-۹۶).

اگر در عالم رویا دیدید که آب دریا بسیار شور بود، تعبیرش این است که شما راه کسب و کار حلال را کنار خواهید گذاشت و برای امرار معاش خود راه حرام خواری را انتخاب خواهید کرد.

اگر دیدید که آب دریا خشک شده بود، این رویا نشانه نابودی و هلاکت برای کسانی است که از قدرت و نفوذ زیادی در دنیای واقعی برخوردارند.

اگر دیدید که شنا کردید و به ساحل آمدید و لباس به تن کردید، این رویا نشان می دهد که به زودی در مسائل کاری مستقل خواهید شد و دیگر برای کسی کار نخواهید کرد، بلکه آقای خود می شوید. اگر خلاف این خواب دیدید، پس تا زمان نامعلومی هم در بند و تحت فرمان خواهید بود.

از نظر لیلا برایت

اگر در خواب شاهد یک دریای بسیار طوفانی و متلاطم بودید، به زودی ضرر و زیان سنگینی در پیش دارید. خود را برای هر گونه اتفاق ناگواری آماده سازید.

از نظر منوچهر مطیعی تهرانی

در کتاب نفائس الفنون در مورد دریا نوشته اند که تعبیرش نمادی از یک حاکم و یا رئیس خواهد بود. اما از نظر من نمی توان دریا را صرفاً یک پادشاه حاکم و یا رئیس دانست. به این علت که در زمان های مختلف کسانی که صاحب قدرت و عظمت بودند نامهای مختلف داشتند و هر کسی که صاحب قدرت و یا عظمتی باشد می‌تواند به صورت دریا در خواب ما ظاهر شود.

برخی اوقات این صاحبان قدرت پادشاه هستند، گاهی رئیس یک اداره و رئیس کاری شما، و یا به قول فروید یک امپراطور و مدیر و… به طور کلی نشانگر کسی است که شما در دنیای بیداری بسیار از او ترس و وحشت دارید و تمام امید و انگیزه شما بسته به لطف و محبت او است، پس می‌ترسید که او را از دست بدهید و یا ارتباط شما با وی خراب شود. در واقع این خواب تمام کسانی که ما نسبت به آنها ضعف شدید داریم را نشان میدهد. نه تنها دریا بلکه تمام صورت پدیده های عظیم و بزرگ نمادی از این گونه افراد می باشند، مثل دریا، آسمان، طوفان، رعد و برق و یا حیوانات درنده و قوی، مثل شیر، پلنگ، و عقاب و…

فروید نیز همچنین عقیده‌ای دارد.

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین